Apropo

17 Martie 2011

Apropo de niste comentarii. N-am sa spun despre care e vorba ca sa nu influentez raspunsurile. Era prin ’76-’77. Urma sa trecem pe la Vârșeț. Cativa dintre cei cu care planuisem totul, ne-au lucrat si au plecat singuri inainte de data stabilita. Au fost prinsi si bagati in puscarie, nu mai stiu pe cati ani. Cata bataie si-au luat acolo, numai ei stiu. Asta, faptul ca la scurt timp s-a nascut fi-miu si schimbarea meseriei, cea noua aducandu-mi lunar un venit cam de trei ori salariul mediu, m-au facut sa-mi cam iau gandul de la fugit din tara, cu toate ca daca s-ar fi ivit ocazia, n-as fi ezitat. In mai ’90 am fost ca tot romanul in Germania. M-am intors sperand ca evenimentele din decembrie ’89 vor schimba Romania. Si au schimbat-o. Acum, mai ales ca e la liber, as pleca iar dar din pacate, pentru mine, e un pic cam tarziu. Tu insa, ai pleca? Definitiv zic.

Am mai zis eu...

categorii Talmes-Balmes


55 comentarii

  • andrei - 108 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 20:09:

    Da. Clar da. Sper să plec destul de repede după facultate. Bineînțeles, dacă nu găsesc un job bun aici.

    Raspunde

    Rares Cojocaru raspunde:

    Tu pui job-ul peste plecarea la facultate acolo ?

    Raspunde

  • Pato Basil - 205 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 20:27:

    eu nu aveam ganduri din astea,dar pe zi ce trece parca mai pun un strop in pahar… si probabil daca o sa mi se umple o dau naibii cu patriotismul si imi caut o viata mai buna.

    Raspunde

  • Meneopol - 42 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 21:12:

    Ieri! Ieri aș pleca de-aici. Și vreau să înțelegi și tu și cititorii tăi că nu sînt unul din necăjiții acestei țări. Adică am trăit bine și voi mai trăi bine pentru că-mi merge mintea și nu mă las cu una cu două. Dar românia nu este țara care să mă merite. Și cînd spun românia să nu creadă careva că mă refer la ceva abstract, ceva care trăiește undeva deasupra noastră, nu, mă refer la oamenii din jurul meu, la cetățenii orașelor patriei, la oamenii de la țară, la tanti de la pîine, la nenea care îmi repară țeava de la baie, la șefii mei, la subalternii mei, la profesorii mei, la femeia de serviciu și tot așa!

    Ar trebui să conștientizăm că românia nu înseamnă clasa politică sau primăriile și prefecturile localităților noastre, noi sîntem românia. Ei, și cînd o să pricepem acest amănunt poate o să înțelegem că de fapt noi nu ne simțim bine unul cu altul, ne e jenă unul cu altul, ne e scîrbă unul de altul…

    Deci dacă am ocazia ieri plec din țară!

    Raspunde

  • mitzaabiciclista - 22 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 21:18:

    Da chiar, ce mai stați?! Valea!

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Asa repede te-ai enervat? Ai rabdare ca n-au raspuns toti. laughing

    Raspunde

    mitzaabiciclista raspunde:

    Nu m-am enervat deloc, doar că nu înțeleg tânguielile. O viață avem, doar de noi depinde cum vrem să o trăim, uneori alegem bine, alteori nu. Dar hmmm, mai bine spun că îmi e frică să iau viața în coastă decât să mă agit că stau să termin facultatea (de ce nu o face acolo unde vrea să trăiască?, sau poate îi e teamă că acolo nu o termină?) întreb doar, nu dau cu piatra. Și cum adică aș pleca ieri?! Nu îi place femeia de servici și tanti de la pâine? laughing))) păi poate nu știe cum e când mergi în cealaltă parte și trebuie zilnic să demonstrezi că ești un om onest în pofida originii happy Chiar nu m-am enervat! M-am amuzat, atât!

    Raspunde

  • TzatzaDeSB - 67 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 21:28:

    nu stiu daca as pleca definitiv. chiar nu stiu…acum, plecat fiind, probabil influentat de multi factori poate ca as spune categoric nu. in tara cand sunt si ma mai gandesc la asta… spun de multe ori nu. nu are nicio legatura cu patriotismul, cu greutatea de a te rupe de radacini… nici vorba. este strict vorba de propria-mi comoditate. sunt convins ca poti realiza ceva, in plan personal, si la noi… ceea ce te pune pe ganduri insa sunt, cum prea bine spunea si Meneopol,oamenii. nu stiu daca as pleca.

    Raspunde

  • mitzaabiciclista - 22 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 22:01:

    Tzatzo sinceră să fiu nici nu mă așteptam din partea ta decât la un răspuns sincer, realmente onest. happy

    Raspunde

    TzatzaDeSB raspunde:

    eu?? cu mine?? ce-am facut?happy
    zau,chiar nu stiu…sau poate ca stiu…mi-e greu sa admit ca nu as pleca insa rationamentul deciziei este unul….aparte happy

    Raspunde

  • George - 47 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 22:41:

    Eu nu as pleca definitiv. Atata timp cat as castiga aici un salariu mai mult decat decent, nu m-as duce in alta parte

    Raspunde

  • blog de cartoteca - 408 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 23:09:

    Ma gandesc si acum la tata care a tinut si inca tine cu dintii de tara asta, n-a inteles ca se poate si astfel. Eu unul n-as pleca si nu pentru ca nu vreau, sunt constient ca nu sunt genul care sa o ia de la 0 si sa si reuseasca.

    Raspunde

  • Manuel - 126 comentarii,
    17 Martie 2011 ora 23:45:

    Sunt in dubii, nu stiu daca as pleca pentru totdeauna de aici. Am avut de tras din cauza romanilor si.. poate nu m-am invatat destul sad

    Raspunde

  • Amza - 51 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 01:24:

    Da. Aș pleca definitiv în Canada dacă aș avea un loc de muncă asigurat de aici și o locuință temporară pentru un an. Patriotismul este acum doar un cuvânt în cântecele folk, ori astea nu țin de foame și nu-ți asigură un trai decent. Aș pleca motivat și de faptul că am avut ocazia să cutreier lumea, să văd cum e la alții și să pot compara după ce m-am întors în pubela în care a fost transformată țara asta.

    Raspunde

  • anamaria - 5 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 01:44:

    Nu as pleca definitiv, deoarece consider si observ ca si in Romania, daca vrei, iti poti face treaba. Iar faptul ca aud obsesiv ca “afara banii sunt bani” de la unii cu doua facultati si un masterat care sterg batrani la fund, spunand asta in masina noua cumparata in leasing pentru care vor mai face foamea ani buni si vor indura umilinte in strainatate, imi intareste ideea de a nu pleca din tara sau din zona in care locuiesc, Valea Jiului.
    Desigur, poate noi, romanii, suntem o specie aparte, insa cineva spunea mai sus ca stim sa ne tanguim si atat… si mare dreptate are!
    Romania nu inseamna Boc, Basescu, Udrea. Romania inseamna toti oamenii care, in loc sa urmareasca emisiuni frumoase, se uita la cum se isterizeaza Zavoranca, Moni de la Izvorani sau mai stiu eu care.
    Ca suntem un popor manelizat e vina noastra pentru ca nu facem nimic sa ne schimbam. De fapt, daca analizez istoria, de-a lungul miilor de ani, am fost un popor de tradatori care ne-am vandut si ucis conducatorii.
    Numai de noi depinde schimbarea Romaniei si in momentul in care desteptul care scuipa coji de seminte in fata blocului si caruia eu si voi ii platim ajutorul social se va hotari sa se duca pur si simplu la munca, atunci putem spune ca incepem sa ne revenim.

    Raspunde

    mitzaabiciclista raspunde:

    Uite măi olteanca, pupao-aș eu pe ea! A sesizat imediat nuanța și anume că schimbarea în bine trebuie să plece întâi din noi și nu criticând și uitându-ne în ograda vecinului.
    Anamaria, aș pune pariu că ești genul de om care preferă să meargă sute de metri cu ambalajul de la biscuiți în mână sau cu sticluța goală de apă în poșetă și de care să se debaraseze abia când ajunge la o pubelă, cu riscul de a te murdări pe mâini, decât să faci mizerie pe vreun trotuar! happy

    Raspunde

    anamaria raspunde:

    Si daca intr-adevar as face ceea ce spui, reprezinta o problema?happy

    Raspunde

    anamaria raspunde:

    Si… nu sunt olteanca absolut deloc, doar 50% rusoaica si 50% ardeleancahappy.

    Raspunde

  • dagatha - 1 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 08:02:

    delicată problemă…
    cred că nu am avut curaj niciodată să iau o astfel de decizie. e drept că nici nu mi-a venit de prea multe ori să spun: gata, plec, m-am săturat! O singură dată, când absurdul deciziilor unor instanțe superioare mi-a dat de înțeles că nu țara are ceva, ci mentalitățile unora care o populează. Probabil că un rol important l-a avut și faptul că am învățat să mă adaptez ușor situațiilor, ca românul în general care tace și înghite.

    Raspunde

  • roxana - 1 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 09:14:

    decat codas la oras,mai bine-n satu’ tau fruntas….n-as pleca…sunt prea superficiala..

    Raspunde

  • Tudor - 60 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 09:25:

    Ce coincidenta happy Aseara discutam cu un amic si din una in alta am lansat ideea de a pleca in Japonia ca voluntari. Ne-om descurca noi sa stabilim cateva contacte si … contracte care sa ne permita sa ramanem pe acolo.
    p.s. am renuntat la visul de a pleca in UE, acum veau sa plec in Japonia sau Korea de Sud.

    Raspunde

  • Claudia - 146 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 09:40:

    Eu nu vreau sa plec.

    Raspunde

  • daniel rus - 88 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 10:16:

    nu as pleca. intr-adevar sunt multe avantaje dincolo, dar nu ma vad stand acolo. trebuie sa fii foare tare in acel domeniu ca sa primesti respect. in caz contrar esti si vei fi privit un intrus

    Raspunde

  • Sergiu - 165 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 10:39:

    La mine intrebrea se pune altfel :Te-ai mai intoarce? Raspunsul: DAAAA! Nu stiu cand insa in mod cert o sa ma intorc. Probabil la pensie, probabil mai repede. In functie de conditiile din Romania.
    De plecat as fi plecat prin ’88, cand pustan fiind voiam sa trecem Dunarea (eu si inca vreo doi colegi) calare pe butelii de oxigen. Le si procurasem din santierele patriei happy N-a fost sa fie atunci si am plecat in 2004 scarbit de ceea ce aveam la munca. Si nu ma refer la salariu care era bunicel. Si n-am fost singurul. Multi din “vechea garda” au plecat.

    Raspunde

  • Veverita - 55 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 12:03:

    cand esti printre starini ti se face dor de romanii tai, asa cum sunt ei cu bune si rele. definitiv nu as pleca, mi se face repede dor de tot ce am aici.

    Raspunde

  • Pavel - 102 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 12:12:

    Da, clar aș pleca într-o țară unde e mai bine și din punct de vedere economic, dar și legislativ. Unde angajatul este respectat, iar de nu, legea îl poate ocroti. La noi, cu noul cod al muncii, angajatul cam stă după coada șefului.

    Raspunde

    mitzaabiciclista raspunde:

    De unde știi cum e noul cod al muncii Pavel?! Scuză-mă că îmi permit să pun o așa întrebare big grin
    Dar te-ai gândit vreodată că un angajat super eficient și foarte bun în ceea ce face este EL cel care dictează? Crezi că un patron de firmă și-ar concedia un angajat dacă acesta este bun? Ai cumva experiența administratorului de firmă care nu putea să-și concedieze angajatul bețiv decât dacă dovedea prin analize de sânge sau test antialcoolic că acel angajat nu își respectase prevederile contractuale? Ai experiența administratorului de firmă care nu își putea concedia angajatul hoț decât dacă îl surprindea pe angajat asupra faptului, apoi îl acționa în justiție și abia după ce apărea o hotărâre judecătorească definitivă acel administrator putea să-l concedieze( de prejudiciu nu mai spun nimic, și nici de faptul că pe tot timpul suspendării angajatorul era obligat să-i plătească salariul și dările legale)(App, ai idee cât durează un proces în România?) Dar de faptul că o societate care să zicem că era ok dpdv economic lovita de criză și nevoită să închidă ( atenție, nevoită) conform legii trebuia să plătească salarii compensatorii angajaților? Tu ai plăti bani din buzunar pentru servicii de care nu beneficiezi?
    Te întreb pentru că am observat că ești student, în administrația publică dacă nu mă înșel.
    Ah, scuze, eu vorbeam de societățile private, cele care susțin PIB-ul cam cu 75% dacă nu cumva mai multhappy
    Aaa, și încă o întrebare: știai că în UE programul de lucru de 8 ore înseamnă lucru continuu cu pauză de masă 1 oră și atât?! Adică 7 ore le muncești frate!

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    @mitzabiciclista: am zis ca nu comentez dar, chiar daca nu face obiectul discutiei, hai sa-ti spun ceva: am fost si angajat si angajator (Pavel care bantuie de mai multa vreme pe aici stie). Si… “App, ai idee cât durează un proces în România?”. Ce ziceai de Romania? Cum e cu Soarele pe campii? Unde arunci alea, alea?

    Raspunde

    TzatzaDeSB raspunde:

    treaba cu procesul,in orice tara civilizata, pentru solutionarea conflictelor de munca exista instante specializate.procesele nu dureaza o vesnicie decat in cauze complexe si nu se amana pentru diverse motive de ordin…organizatoric(prioritati,personal etc)

    Raspunde

    Sergiu raspunde:

    Noi am avut la munca un polonez care in 36 de luni a avut 12 de medical. Daca nu puteau sa-i dea CO cand voia, vineri seara pleca in Polonia si lunea trimitea fax cu medicalul, cand nu avea chef de munca isi lua medical. Abia cand a ajuns la limita de 12 din 36 au putut sa-l concedieze. Sincer de multe ori legislatia protejeaza leprele.

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Deh Sergiu, probabil ca astea-s normele UE.

    Raspunde

    TzatzaDeSB raspunde:

    nu stiu daca legislatia protejeza leprele…problema este,ca de obicei, la noi ca la nimeni. avem ca romani patima extremelor.
    ba nu te puteai atinge de angajat decat daca,dupa ce te fura,iti dedea foc la pravalie te batea si ii injura si pe politisti, ba poti sa ii iei sotia angajatului,sa-i iei copii,sa-l bati de doua ori pe zi,sa-i tai salariul odata la doua zile ca nu are ce sa faca daca vrea sa aiba un loc de munca….nu avem echilibru.

    Raspunde

    Pavel raspunde:

    @Mitzaabiciclista, sunt student la Administație Publică și am fost nevoit să cetesc câte ceva din proiectul de lege al noului Cod al Muncii, de asta cam știu ce zice pe acolo.

    Raspunde

  • Jteph - 22 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 15:57:

    Bineînțeles că aș pleca dar nu știu când și dacă o să o fac într-adevăr.

    Raspunde

  • Bogdan Vlad - 33 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 16:06:

    NU, niciodata! Sa plec unde? In Germania, in Anglia, in China? Ce-i acolo atat de impresionant? Sincer sa fiu m-am saturat de mitul vietii bune de peste mari si tari! De 20 de ani ne alegem reprezentatii cei mai tampi cu putinta si apoi ne plangem ca este greu de trait in tara asta. Ma deprima toti liceenii pe care ii aud ca vor sa plece in afara de parca acolo ii asteapta cineva cu paine si sare. Vrem bani! Vrem respect! Vrem sa traim civilizat! Cati dintre cei care spun ca urasc Romania si vor sa plece in alta tara au ridicat o hartie de pe strada si au dus-o la tomberon!? Cati dintre acestia inteleg ca banii se fac prin munca iar respectul se castiga nu se cerseste!?

    Raspunde

  • Dan Ciulea - 2 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 16:56:

    bai nu sunt de acord cu plecatu’ … sincer … mi se pare o lasitate.
    Adica, hai sa nu ma exagerez, daca esti medic rezident, invatator, alea alea … da … doar ca poti sa iti schimbi meseria.
    Majoritatea pleaca la strans capsuni, spalat perti …plm, am un amic, care ii zugrav, lucra 14 ore pe zi si castiga … muuult mai bine decat unu care lucar 15 ore pe zi in Spania … tot la zugravit.
    Si exemplele ar putea sa continue .. idea mea e una cat se poate de simpla: daca vrei sa muncesti, muncesti…oriunde … faza ca nu esti platit in tara ii fumata!
    Esti platit pentru ceea ce faci! … plm daca numa te dai pe net, si nu lucrii nimic … ce ai vrea?

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Cand zici “daca numa te dai pe net, si nu lucrii nimic … ce ai vrea?” te referi la mine sau asa, in general? Daca te referi la mine… deocamdata, si sper sa rezist cat mai mult, ma abtin. Cu “muncesti oriunde”, iar nu mi-e prea clar, nici ca angajator, nici ca nevinovatul care-si cauta disperat de munca (daca mai si tine la ideea ca are una sau mai multe facultati, ce sa mai zic?).

    Raspunde

    Rares Cojocaru raspunde:

    Dan nu cred ca stie ca se pot face bani de pe internet si ca unii isi cumpara masini din banii de pe blog…

    Raspunde

    TzatzaDeSB raspunde:

    prietene…(Dan Ciulea) eu sunt unul din cei ce munceste afara tocmai pentru ca NU SUNT PLATIT IN TARA. da pot munci,am unde sa gasesc dar nu pe banii pe care vreau eu sa muncesc. este o intreaga filosofie legata de nagajat-angajator-salarizare-specializare-aptitudini-experienta etc etc etc. lenesul de incerci tu sa faci referire la el,intr-o maniera oarecum…brutala,ca sa fiu delicat, moare de foame oriunde si daca este si prost…sigur moare de foame. oriunde asta referitor la munca se raporteaza la situatia financiara din momentul in care cauti de munca. cu muncesti oriunde nu realizezi nimic decat te asiguri ca nu crapi ca sobolanu-n casa. asta este mentalitatea romanului idiot.muncesc oriunde=>am loc de munca=> traiesc. de evoluat sula mestere…fix. cu oriunde…te zbati. cu unde vreau si pot…ai ceva sanse dar aici intervine intrebarea: oare ma duce si capul?

    Raspunde

  • mitzaabiciclista - 22 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 17:00:

    @ ‘Mnealui
    Ce mai este de demonstrat? Din 19 persoane care au comentat aici, 13 sunt indecise dacă și-ar părăsi țara iar din ei sunt câțiva care chiar nu ar pleca deloc. Personal mă declar satisfăcută de aceste rezultate, serios vorbind((indiferent care ar fi fost motivele lor)
    Îmi pare sincer rău că am fost deranjantă, dar nu mă voi da la o parte niciodată atunci când e vorba de ideea de națiune, spirit civic, respect și toate aceste cuvinte care pentru mulți înseamnă doar niște bla-bla-uri.
    Absolut nici un comentariu lăsat aici de mine nu a fost scris în necunoștiință de cauză. Nu am susținut nici o secundă că la noi în țară umblă câinii cu covrigi în coadă și pe râuri curge doar lapte și miere. În primul meu coment la tine am enumerat motivele care mă rețin aici, te rog să faci diferența.
    Aaaa, că nu mă pot alătura celor care scuipă pe ideea de națiune și aceea de a fi român. Păi nu am să fac asta niciodată, asta e! Educația, experiența, autoeducația(asta în primul rând),originea neaoșă nu-mi permit să fac așa ceva. Sunt aici persoane față de care mă scuz anticipat, dar cu tot respectul cuvenit, le atenționez că s-au grăbit să răspundă la această întrebare oarecum superficial, neânțelegând probabil exact sensul(sau poate nu s-au izbit încă de noțiunea definitv)
    Nu sunt de condamnat, sunt persoane tinere care nu pot fi influențate de experiențele proprii doar pentru că nu au acumulat încă aceste experiențe, astfel că vorbesc mai mult din ceea ce le spun alții.
    Dar cel mai interesant a fost că restul de persoane care au comentat, au reflectat serios la întrebarea ta și au răspuns sincer, deschis și fără teamă. Și asta mi-a plăcut cel mai mult.
    Încă o dată mă scuz pentru comentariul mult prea lung și probabil plictisitor. Nu mai revin!
    Să aveți o viață bună națiune!

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    N-ai fost deranjanta. Dupa mine, discutiile in contradictoriu nu pot duce decat la ceva bun. Si chiar imi plac. Cand ai chef, esti binevenita. Sincer? Felicitari! Asa ar trebui sa gandim toti. Necazul e ca, asa cum ti-am spus, dragostea trece prin stomac.

    Raspunde

  • Rares Cojocaru - 82 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 22:25:

    Mi-am propus ca dupa liceu sa plec in Anglia la facultate. Deci sunt “croit” pe asta laughing)

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Baga mare!

    Raspunde

  • Ciupanezul - 199 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 23:19:

    As pleca. Da. Fara REGRET. Felicitari pentru instructoriauto.info te-am votat iarasi. winking

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Multumesc. Acum ca tot am trecut in turul doi, o sa apelez la toti prietenii, sa vad si eu ce iese.

    Raspunde

  • Glappy - 21 comentarii,
    18 Martie 2011 ora 23:51:

    Eu as ramane,nu din patriotism si pentru ca,mai cred ca si aici in Romania se pot face lucruri frumoase, ideea e sa vrei.In Romania doar puturosii nu se descurca,iar daca va uitati pe la tv,doar persoanele învârstă apar pe la greve,si doar ei se plang,si doar ei se inghesuie si se omoara pentru un pachet de zahar.Si daca le-ai da pensie de 2000 lei nu le-ar ajunge.

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Nici mie. Deh, si io tot in varsta…

    Raspunde

    Ciupanezul raspunde:

    Sa te vad eu cand ajungi ca ei si statul iti ia din ceea ce ai muncit. Sa vedem daca iti mai convine.

    Raspunde

    Glappy raspunde:

    In timpul vietii,daca am muncit,am muncit pe bani,in cazul meu voi munci atat pentru bani cat si de placere,iar la munca pe care o fac eu,nu voi avea pensie,dar voi avea satisfactii care sunt mai importante decat pensia,asadar nu are cum sa ma afecteze.Am ales sa nu lucrez pentru nimeni,deci toate deciziile luate de Guvern nu ma ating.

    Raspunde

    mnealui raspunde:

    Daca crezi ca la batranete iti vei plati darile catre stat cu satisfactii, e bine. Eu nu reusesc cu bani.

    Raspunde

    Glappy raspunde:

    Voi lucra pana in ultima zi din viata,asta daca nu ma prinde vre-o boala.Daca voi fi sanatos,nu-mi voi face probleme.

    Raspunde

  1. Noi,poporul « fara nume — 17 Martie 2011

  2. Si ma mandresc cu ea, sunt pionier! @ Vlad Olteanu — 19 Martie 2011

  3. Pentru ca... | Andrei Amza — 25 Martie 2011

  4. A fi sau a nu fi emigrant... | alexandrescudaniela.com — 27 Martie 2011

Ai ceva de spus? Spune, nu te abtine.

Inainte de a comenta insa, vezi care din butoanele de mai jos iti face cu ochiul.





Atentie! Daca ceea ce ai de spus se abate de la subiect, ai la dispozitie abatutele 'mnealui.

CommentLuv badge




1 iunie